سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 نکته برای بهبود موفقیت دانش آموزان در ریاضی

معلمانی که تیم‌ها را در یک چالش مدل‌سازی ریاضی راهنمایی می‌کنند، ایده‌هایی را برای کمک به دانش‌آموزان برای ایجاد اعتماد به نفس بیشتر به اشتراک می‌گذارند. البته در کنار این مقاله توصیه می کنیم که از پکیج های درس ریاضی برای آموزش ریاضی مانند پکیج ریاضی هشتم استفاده کنید.

آنچه معلمان برای موفقیت دانش آموزان در ریاضی توصیه می کنند

1. ایجاد اعتماد به نفس. بیش از دو سوم پاسخ دهندگان (68 درصد) عدم اعتماد به نفس را مشکلی عنوان کردند که مانع موفقیت دانش آموزان در ریاضیات می شود.

2. پرسشگری را تشویق کنید و فضا را برای کنجکاوی باز کنید. شصت و شش درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بهترین توصیه آنها برای دانش آموزانی که به دنبال موفقیت در ریاضی هستند این است که نه تنها در کلاس توجه کنند، بلکه زمانی که نیاز به درک بهتر چیزی دارند، توضیح بخواهند.

3. بر درک مفهومی بیش از رویه تأکید کنید. از هر چهار پاسخ دهنده (75 درصد) سه نفر تأکید کردند که سخت کوشی برای درک مفاهیم ریاضی و زمان به کار بردن آنها در مقابل به خاطر سپردن ساده فرمول ها برای انجام خوب کار ضروری است.

4. مسائل معتبری را ارائه دهید که انگیزه دانش آموزان را برای درگیر شدن با ریاضی افزایش دهد. شصت و سه درصد از شرکت‌کنندگان به تمایل، ابتکار و انگیزه دانش‌آموزان برای موفقیت در ریاضی اشاره کردند و اکثریت آنها (80 درصد) گفتند که استفاده از ریاضی در مسائل دنیای واقعی به افزایش علاقه و درک دانش‌آموز کمک می‌کند.

 

5. نگرش های مثبت را در مورد ریاضی به اشتراک بگذارید. معلمان به والدین پیشنهاد می کنند که از صحبت منفی در مورد ریاضیات خودداری کنند، و به ویژه از گفتن سخت یا بی فایده بودن آن خودداری کنند (74 درصد) - در عوض آنها باید فرزندان خود را تشویق کنند که تسلیم نشوند و به آنها کمک کنند تا زمانی که قادر به پاسخگویی نیستند، مربی ریاضی پیدا کنند. سوالات (71 درصد).

تصادفی نیست که این شیوه‌های آموزشی بخشی منظم از تسهیل مدل‌سازی ریاضی هستند. از طریق مدل سازی، دانش آموزان با مشکلات مربوطه، واقعی و واقعی مقابله می کنند. به گفته لورن تابولینسکی، مدیر برنامه آکادمیک در MathWorks، مرتبط کردن ریاضیات برای دانش آموزان و مشاغل دلیلی است که MathWorks از چالش M3 حمایت مالی می کند. 

چگونه ریاضی را به کسانی که عالاقه مند نیستند، یاد دهیم

مونتگومری SIAM اضافه می‌کند که «در کار مدل‌سازی، چیزهایی مانند انگیزه، شناسایی متغیرهایی که بر موضوع تأثیر می‌گذارند (عدم تغذیه با قاشق از داده‌ها یا رویکردها)، بررسی دقیق پاسخ‌ها و توجیه راه‌حل‌های ارائه‌شده، ذاتی هستند. نتیجه؟ علاقه و اشتیاق به کار کردن با یک مشکل و درک این موضوع که توانایی استفاده از مهارت‌ها در جعبه ابزار ریاضی خود می‌تواند بینشی را در مورد مسائل مرتبطی که جوامع و جهان امروز با آن روبرو هستند فراهم کند.

به عنوان مثال، مشکل چالش M3 2018 "بهتر خورده از هرگز: کاهش مواد غذایی هدر رفته" نام داشت. دانش‌آموزان به مسئله‌ای که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد شناسایی شده بود، پرداختند: تقریباً یک سوم کل مواد غذایی تولید شده در جهان برای مصرف انسان در سال خورده نمی‌شود.

در بخش اول مسئله، تیم‌های دانش‌آموزی از ریاضیات استفاده کردند تا پیش‌بینی کنند که آیا ضایعات غذایی در یک ایالت معین می‌تواند همه افراد ناامن غذایی ساکن آنجا را تغذیه کند یا خیر. در بخش دوم، تیم‌ها یک مدل ریاضی ایجاد کردند که می‌توان از آن برای تعیین میزان ضایعات غذایی که یک خانوار در یک سال تولید می‌کند بر اساس صفات و عادات آن‌ها استفاده کرد. به آنها چهار نوع خانوار مختلف داده شد تا در نظر بگیرند.

در نهایت تیم ها به چالش کشیده شدند تا پیشنهاداتی در مورد نحوه تغییر کاربری مواد غذایی هدر رفته ارائه دهند. آن‌ها از مدل‌سازی ریاضی برای ارائه بینشی در مورد اینکه کدام استراتژی‌ها باید برای استفاده مجدد از حداکثر مقدار غذا با حداقل هزینه اتخاذ شوند، استفاده کردند و هزینه‌ها و مزایای مرتبط با استراتژی‌های خود را در نظر گرفتند.

از آنجایی که چنین مسائلی واقع بینانه، بزرگ و درهم و برهم هستند، تیم های دانش آموز فرصت زیادی برای انتخاب واقعی در مورد چگونگی حل آنها دارند، از کدام ابزار ریاضی برای توسعه و آزمایش مدل های خود استفاده می کنند و چگونه می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. راه حل. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، بنابراین همه اعضای تیم می توانند مشارکت کنند.

اگر این مشکل مدل‌سازی چالش M3 را با توصیه‌های مربیان معلم در بالا مرتبط کنید، می‌توانید ببینید که چرا شرکت در مسابقات مدل‌سازی ریاضی به عنوان یک ورزش تیمی می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا اعتماد به نفس، شایستگی و علاقه ریاضی بیشتری پیدا کنند.